Wednesday, December 1, 2010

Episode 2 - Belum Edit

"Mak jgn la risau, Annuar ok jer kat sini. Nita ada kat sini, leh tgk2 kan Nuar..dah...dah selamat simen dah..cume doctor x kasi Annuar kuar hospital jer lagi..yer Mak..Nuar igt sume tu..InsyaAllah yer Mak.. ok... Assalamualaikum.."

Segera Annuar mematikan telefon bimbitnya. Hampir setengah jam bergayut dgn ibunya. Hati ibu mana x risau, anak sulung nya terlantar di Hospital, die jauh di utara, tiada siapa dapat menghantar. Sayu hati nya mendengar berita anak nya itu. Malapetaka apekah sehingga anak nya di timpa kecelakaan.

Krek...

"Assalamualaikum.."
"Wa'alaikumusallam..haa..awk dah x reti nak ketuk pintu dulu? di buat nye sy tgh pakai baju ke..x malu ke?"
Derrr...baru masuk dah kene hambur...getus yam.
"Opss sori..awak ape khabar? Macam mana arini?"
"Okay je." jawab Annuar acuh x acuh..ceh! berlagak. Nyampah aku.
"Doctor cakap awak kene stay seminggu tuk sbb tiap2 ari nak wat check up."
"Seminggu?? Gile ape? Sehari pon sy rase nak mati kat sini."
" Leh jer klu nak balik. Tp kene ulang alik la. Macam mn?"
" Sy prefer nak balik. Xnak tinggal sini. Makanan x sedap."
"Haha..ok..nnt sy inform doctor. Awak ade ape2 nak pesan?"
"Xde kot.."

Tok..tok..

Terlihat kelibat gadis shantek dan pendek masuk.

"Abg ! Nape x mesej Nita awal2..Tup2 dah abis simen. Abg camne?"
"Abg ok je Nita. Abg call Nita byk kali smlm, nape x dpt?"
"Err..Nita..Nita.. x perasan. Bateri kong smlm. Balik uma lewat plak tu."
"Lewat? p mana jer smlm?" terpinga2 aku tgk drama Melayu depan mata ni.
"Nita jumpe kawan la. Ape la abg ni macam polis pencen. Ni sape ni?"

tetibe aku gugup..aku nak ckp ke..nak tunggu Annuar ckp ke.. sambil menghulurkan tangan..aku senyum

"Itu la org yg langgar Abg smlm. Cik Yam."
"Ohhhh...ko la yg langgar boyfriend aku yerk..Hei Pompuan, ko taw x siape ko langgar tu. Dia boyfriend aku k. ko jgn cari pasal nak dtg sini slalu..Yang ko terpinga2 duduk sini ape hal? ko nak ape?"

Tangan ku ditolak kasar. Agak biadap aku rase pompuan sekor ni. Ade aku kesah siape laki ko tu

"Mintak maaf Cik Nita, sy kat sini menguruskan hal perubatan En Annuar awak. x de makne nye sy nak terhegeh2 nak dtg sini ngendeng kat boyfriend awak"
"Hei..ko jage sikit mulut ko yer..dah la wat salah..x malu plak tunjuk muke kat sini."
"Cik Nita..awak yg patut jaga mulut. Sy sedar sy salah tp sy bertanggungjawab ngan ape yg berlaku.Sila jangan salah faham yer Cik Nita."
"eh...ape ni Nita. Dia handle hal hospital abg jer la."
"ala..Nita x suke dier dtg sini.Dia yg buat abg camni" Eii..gedik! nyampah aku. baik aku blah dr sini
"K En Annuar, klu x de pape..sy jumpe Doctor dulu. Ape2 hal awak liase ngan jururawat kat sini k. Awk ade kenderaan nak balik uma x nanti?"
"Eh..yg ko sibuk dier ade transport ke x nape? aku kan ade." Ehh..pompuan ni.skang ni, aku tanye ko ke??
"X..mn taw Cik Nita dtg nek bas, sy leh offer la klu2 perlu bantuan saya." Hamek ko..Sentap! Jelas di wajah Nita berubah. Belum sempat Nita bersuara, Annuar mencelah.
" x pe la wak. Sy boleh balik ngan Nita. Terima Kasih ye. Ape2 hal sy call awak nnt."
"Ok"

Saje je aku lempar senyuman manis pada Annuar. Rasekan. Nak sgt aku kacau laki ko kan..grrr...
Sempat jugak Nita menjeling. Klu aku nak cucuk bijik mata die leh x? hahaha..
ape2 jer la Nita oi..korg laki bini same jer perangai.. Dua2 aku nyampah!

*****************************

nota kaki: seyes aku nyampah watak Nita ni..bajet bagus

No comments: