Tuesday, November 16, 2010

Hari Kedua Tanpa Dia

8.40 a.m
sedang membuat services's report tuk business partner IBM
smbil ber facebook
status FB: "Hari Kedua: Aku merindui mu..ting tong~.. o.O.. -uncontactable- Ya Allah, permudahkan segala urusan sahabatku di sana"

Dah seharian tanpa khabar berita dr "si Dia"...
arini try lagi..tp masih gagal dihubungi..
ati aku mule resah..urm...
ok ke "si Dia" kat sana?
nape unreachable?
mmg x de line kah kat sane?
ataw... ape2 jadi kat dia
sesekali aku view page "si Dia"..
mn tahu ade update terkini..
namun..hampa
aku view komen kawan2 "si Dia"
tiada apa2 yg mengganggu gugat naluri mereka
seolah2 "si Dia" tiada apa2
betul kah "si Dia" ok di sana
sesekali aku pandang gambar wajah nya di BB..
urm...rindu nye..
ni baru sehari..nak masuk ari kedua..
ade lagi 3 hari lagi
andai kata dlm 5 hari ini tanpa khabar b
erita
bagaimana?? urgh...
tersiksa nya..


adeh..aku x leh fokus keje klu terus2an camni..

1.10 p.m
baru balik dr 18th floor IBM..
dah 2 hari pon x leh wat keje..sebab think pad masuk air..hu3
password salah la..mcm2..pening kepala
skang baru ok..tp malas nak tgk keje dulu..sbb time lunch hour..
esok raya Qorban dah..pak usu dr kampung nak dtg tdo uma
org kampung pulak datang tdo uma bandar..
arini sy berpuasa..hu3..

tetibe teringat kat "si Dia" balik..
td pagi lepas update entry ni
aku pon terus la bertanye kat akak depan aku ni
"Kak Zani, lets say klu kite kat luar negara, kite mmg x boleh dihubungi eh?boleh kan?" berkerut dahi ku meminta kepastian.
"Boleh tp dier kene p maxis centre ke ataw celcom centre suh wat rooming."
"Rooming? ape tu?" ape la bodo aku ni..rooming pon x taw..tp mmg x taw..ha3
"Rooming la..klu dier nak p luar negara, dier kene bgth call centre klu dier require line dier kat luar. klu dier x buat rooming, dier uncontactable la."
"ooo...ic2..xtaw la plak.." rupe nye camtu..makne nye "si Dia" xbuat rooming la..tiap kali dial, asik mesin jer jawab...huaaaa....keimanan ku cukup teruji.. no update from him..dush3
"Nape yam?" kak zani mule rase pelik
"xde..kawan sy..sy try call dier, x dpt2..so wondering la..die ok ke x.." baik nye cover..hu3
"oo..dier x buat rooming la tu..kawan yam kat mana?" aish..abis la aku
"dier p Filipina kak Zanie, ade conference.."
"Ic2..ok." Kak Zanie pon meneruskan keje beliau..fuh..lega.
At least..x dela mende negative berlegar2 kat kepala otak aku

soklan: sape suh pk bukan2
jawapan:ye la..dah dier uncontactable..aku x de la nak pk bukan2..nak dier slamat jer..

InsyaAllah..semua ok yer yam.."si Dia" selamat kat sana
pandai la dia bawa diri kat sana( pergh..ayat menyedapkan ati)
Erm..tp ati aku masih risau
dier kat sana sensorg..1st time pergi plak tu..
camne kehidupan dier kat sana..
makan minum dia.. boleh ke dier berkomunikasi ngan org sana?
ade org amik kesempatan x?
urm..x sabar nak tunggu ari Jumaat ni..
nak amik "si Dia" dr KLIA. nak tengok dier ok2 aje

Ya Allah, kau lindungi la sahabat ku di sana. Permudahkan la segala urusan beliau.
Kepada mu kami memohon, kepadamu kami meminta pertolongan. Amin





Motif gambar Kek??
Sebab ni la kek mase celebrate Bufday "si Dia"
nyum3..soo Delicious~






No comments: