Sunday, November 28, 2010

Penang

4.46p.m
nonton tb3 cerita Lagenda Macan Kemayoran. cite org indon. ala2 robin hood gitu
akhirnye..mud tuk Penang datang

bile balik opis..org akan tanye
"camne Penang?"
"Penang?? terbaekk... kesimpulan yam dpt lepas p sn, (sambil mngira ngan jari) 1)penduduk padat, 2)jalan sempit, tp still mampu wat dua lane, 3)pantai shantek 4) makanan superbbb"
haha tu la komen aku..wajah aku pon bersinar2 tiap kali ckp
kkdg..x cakap pon x pe,ekspresi muke tu yg penting
taw2 la klu aku punye muke bile berkata2..haha

Jumaat, 19hb Nov, 5 ptg
"eh u sambung, i dah lewat dah ni"
bergegas aku mengemas meja..sume keje ku serahkan kepada pembantu ku
sgt syok ade asisstant..ape2 hal klu x sempat, bg jer kat dier..haha
aku bukan kelewatan ke Penang, tp ke KLIA
dah janji nak amik "si Dia" kat airport
sesampai di sana..ku singgah ke toilet dahulu
haha..wat pe?? biase ar..org pompuan..MAKE OVER la..
secalit lipstik pink dikenakan terus bertegur sapa ngan makcik cleaner
"akak, kat mn nak amik passenger nye?"
"owh, bukan ini ti
ngkat, adik kene turun tingkat 3"
jam menunjuk kan pukul 6.30..
fuh masih sempat..flight dier pukul 7
screen jelas tertera
" Manila --> 6.50pm TIBA"
wah...dah sampai..
berdebar2 ni
tetibe3...
BB berdering..
adeh..call dr opis
time ni la korg nak cari aku kan..
sedang kelam kabut melayan kerenah opis..
ku lihat kelibat "si Dia"..
terkial2 mendail nombor..
jelas kelihatan wajahnya hampa
mana x nye..dah aku bergayut ngan org len..
berlari2 anak aku mendapat dia..
tetibe hilang dr pandangan..
argh sudah..rupe2nya die meluru ke luar pintu..
aku masih bersoal jawab di handphone
separuh tumpuan hilang kepada "si Dia"
agar aku tidak kehilangannya lagi
dr blakang aku menjerkah "si Dia"
terlupe aku masih dlm perbualan telefon..hak3..
terkejut org opis..
sengal x sengal aku ni
sesudah berbual..kami menunaikan solat maghrib dahulu
jelas terpampang di wajah nya..
wajah gembira
"fuh!! Aku sayang M'sia, yam! aku rindu M'sia. Perghh rindu gile aku kat M'sia. Aku bersyukur aku org M'sia.
Lepas ni aku nak tgk KLCC puas2"
"haha..dah kenape, x pnh p KLCC ke sebelum ni"
"siyes..aku sgt rindu M'sia"
hahaha..5 ari di Manila membuat kan diri nya serik tuk ke sana lagi.
Laju sahaja MyViolet ku meluncur ke arah Pak Li, Seksyen 7, Shah Alam..
lapar..lagipon.."si Dia" sgt rindukan mknn M'sia
sepanjang dinner..x putus2 cerita psl Manila
hari Pertama, sudah di rompak..
kesian nasib bek bawak duit sedikit, yg len tinggal kat hotel..
alhamdullilah "si Dia" selamat
sempat juga aku mengadu tragedi rempit merempit kelmarin
mcm biase..ade Ole2 tuk aku..tp sedeyh
sebab aku pecah kan ole2 tu...huaaaa...terlepas n berderai ke bawah..
2 keping lak tu patah..dua2 aku punye..haha
aku lak kasi die Kad n cookies
sempena die pulang ke M'sia
comel k cookies tu...hu3

Tepat pukul 10 mlm
slamat hantar ''si Dia" ke uma
smpi uma jer, aku terus mandi, solat isyak
pastu..kedebum! tido..aku ade 3 jam tuk tido
sebelum drive ke Penang
namun..xleh gak pejam mata..
aku tidur2 ayam

Pukul 1 pagi
Mandi skali lagi..bersiap2
setelah make sure everything in place
aku dan Mak bergegas ke kota kemuning, p ngan alin
kemudian menuju ke damansara
utk 'kutip' kete ke 3
kete salocha
pertama kali mak aku tgk..
wah shantek salocha
ape agi..aku pon cerita la salocha ni siape
Parent die pakistan
duduk kat Thailand
sedara mara banyak kat siam ngan org kelantan..
so dier pandai berbahasa thailand, bahasa kelantan, english and plus..indonesia pon same k
dasat minah ni..body dier pon shantek k
senang cite..full package dier ader

kol 3.30 pagi terus p penang
berhenti kat tapah - buang air kecil
berhenti kat Sungai Perak tuk solat subuh
sepanjang perjalanan..x renti2 aku minum air nescafe
3 tin
sampai kat permatang pauh..kami breakfast
aku order kopi O panas..
gile tol...abis la mata aku
mereka yg len pekene nasi lemak ataw roti canai..
terbaek kate nye..
aku mkn mihun jer..tp mmg sedap haha

seterus nye kami menaiki Feri..
fuh best..
dr seberang prai ke Pulau
nek feri amik mase 1
5 minit
1st nek feri yg bawak kete2 skali
mati kan enjin..pastu p bergambar kat depan ..
tu la keje aku
bergambar 24 jam..haha













turun feri..
kami singgah di satu jalan..
aku lupe name dier
kat situ kami jalan2 beli jeruk, baju Penang
n bergambar~~yeah..haha

pastu rombongan zakuan pula nyusul (3 org jer)
so skang kesemua kami ade 13 org sume nye
dorg saje dtg lambat..nek swift..laju je dorg drift
pastu kami ke bukit bendera
pergh...nak naik bukit tu..gile curam...
rase berat jer bontot kete aku nak naik
separuh jalan.. ade papan penyata
"CLOSED"
der...bukit bendera tutup da...
u-turn la jawab nye..
so kami bergambar kat tokong kat bawah tu jer..
aku x masuk la dlm tu..
mak aku x kasi..
geng zakuan men redah je masuk dlm

pastu kami ptah balik kat jalan td..pekene nasi kandar " Line Clear"
ade org kate sedap..ade org kate x sedap
aku?? bagi aku biase2 jer..haha..dorg habap nasi kandaq beratuq agi sedap
tp nak beli Line Clear ni pon kene beratuq juga..haha

tepat kol 2
kami Check In kat Sri Sayang kat Batu Feringgi
view dr tingkat 17 sgt shantek
kelihatan org bermain payung terjun di tepi pantai..
best sgt

sume org tido..kecuali aku
sebab?? pergh...aku pekene 3 tin nescafe and secawan kopi kot..
cam ape jer..ape aku wat?? aku mandi..bersiap tuk petang nye event

kol 6 ptg..kami p padang kota..
tuk dinner..
aku order pasemburkk..pergh..terbaeekkk k..
sgt terbaekk..sedap..licin..
pinggan besar plak tu aku amik..
kene RM19..x pe..berbaloi
yg len amik order laksa penang..sedap gak
ade yg order kerang bakar, kerang rebus..mcm2 la
sepanjang makan..ader org menyanyi
terkejut aku..mn x nye..tengah maghrib2 bute
ko melalak ngan gitar
aku wat dono jer la..
nak kate sedap suara..x jugak..
tp x pe la
inisiatif dier nak cari duit

lepas pekene pasemburk
kami bergambar la lagi..
yg best nye..bulan malam tu sgt shantek
ape agi..BERGAMBAR la koje nye..hu3


tempat seterus nye
Feringgi Walk..
eh..ader ke Feringgi Walk?? haha..aku reka jer name tu..keh keh keh
kat situ leh tgk barang2 sourvenier
masalah nye..x de yg aku
berkenan nak d jadikan sourvenir..
maka..aku x beli..
aku beli 5 key chain je
tuk noi, maya, ak
u ngan mel
kawan2 baik aku jer dpt..
haha
lagi satu x taw nak bg siape..
aku beli beg
mak aku beli gelang..tu jer kami beli


pastu balik hotel
misi pekene nasi kandar beratuq terkubur
sbb dah lewat sgt
tepat pukul 12 - tdo..nasib bek dpt tido

sok pepagi
kami menuju ke Feringgi Beach..
ape agi...MANDI pantai laaaa
hahaha..tp aku x mandi..seksa k..
aku just main pasir n bergambar di kawasan sekitar

















lepas mandi..
kami p taman botanical
tengok munge2..ngan monyet3
monyet2 nye sgt garang..hampir2 kene kejar
cam harammm..hah

time tu sibuk dah bercalling2 ngan kak Mas
member baik aku yg duduk kat butterworth
lame gile x jumpe
kami decide nak jumpe kat Pulau Jerjak
alih2 x jadi..sian Kak Mas..
sbb dier dah ade kat sana
kiteorg p Bukit Juru p lunch
pekene Mee Ketam
SGT SEDAP!
TERBAEKK dr ladang dan lautan


serius..aku x penah rase makanan sesedap tu
hahaha
siap tapau bawak balik k

kol 4 ptg..kami balik
pergh jammed..x hengat..
hancus solat zohor, asar n maghrib burn di jalanan k
smpi uma kol 10 mlm..gile betul

esok nye aku cuti sehari..smpi tengahri aku x bangun2 dr katil..
badan sgt sakit..tp Pengalaman yg x ternilai harga
nya..hu3



No comments: