Thursday, November 18, 2010

Tragedi Rempit Merempit

9.02 a.m
muke masih pucat..
ati masih berdebar2 ketakutan..
mengadap air teh O panas..masih jua belum ku telan

seawal 6.30 pagi..aku bangun, gosok baju dan bersiap2 tuk ke pejabat..
tika itu..atiku masih riang
sbb org yg ku puja dapat dihubungi..smlm
Alhamdulillah..dia selamat di sana
cuma makan minum x terjaga..itu sahaja..
sudah pasti kepingin makanan M'sia skarang ini..

tepat 7.34 pg
mak mengomel mengatakan mungkin uma tidak berkunci..
aku pun muncung menuju ke rumah..tgk2, rumah mmg berkunci
mn tak nya..uma tingkat 4..penat dan berpeluh dah awal2 pagi

7.50 pagi..
aku mula kan rutin seharian ku seperti biasa
menunggang skuter ku ke arah Damansara
bernyanyi kecil mengenang kan "si Dia" di awal perjalanan ku
lagu Akim - Inilah Cinta ..terasa bahagia menyelinap segenap ruang rongga

8.00 pagi..
sdg aku bernyanyi kecil..aku tersenyum sendirian..
sesekali aku lihat side mirror skuter ku..
mana tahu gelagat ku diperhatikan oleh org blakang..
ku lihat seorg lelaki menaiki skuter nouvo di blakang ku..
jarak hanya semeter..
adeh malu nye..klu2 dier nampak aku tersenyum2 seorg diri diatas moto
kelajuan yg dibawa hampir sama iaitu 80km/j

sesampai aku di Tol Bukit Raja..
aku mengerling skali lagi pada side mirror..
ah... jejaka yg sama lagi..
perlakuan ku menjadi kaku..
x dpt la aku nak menggedik2 naik moto ni..haishh..

sehingga di Setia Alam..
aku lihat jejaka ini masih dibelakang ku..
ah sudah...kelajuan yg dibawa masih sama seperti ku..
dan ku lihat...jejaka ini seakan2 memerhati gerak geri ku

aku mula curiga..
apekah???
aku mula memecut dengan kelajuan 90km/j
dia pon sama..
aku mula merempit ke 100km/j
dia pon sama
aku memecut ke 120km/j!!
die pon ikut sama~
akhirnya aku mengurangkan kelajuan ku ke kelajuan asal
80km/j..
dia ikut sama....

SAH DIA FOLLOW AKU!

office ku masih jauh di damansara..
smpi shah alam..
aku mencari peluang tuk bersama penunggang2 yg lain..
aku rempit..die pon rempit..
aku memperlahankan moto ku di hadapan penunggang lain..
die pon sama..
aku ketepi..die ketengah..
aku ke tengah..die ketepi..
Ya Allah..tika itu..aku sgt takut..
yer..aku sgt takut..
macam2 dah bermain di kepala aku
malapetaka apekah yg bakal menimpa aku sebentar lagi..
org ini terus2an mengekori aku..
sesekali aku lihat dia memasukan tangannya ke dalam poket jaket beliau..
argggghhh...pisau kah??
Ya Allah lindungi la aku..
beberapa kali aku cuba membaca nombor plat motorsikal nya..
namun gagal..side mirror asik gegar

dan tiba satu ketika hampir menuju ke Subang Jaya
dier memperlahankan motor nya..ada sesuatu mengganggu beliau
aku bersyukur dan aku mengambil kesempatan tuk bawa moto ku selaju2 nya
tiba2...belt skuter aku wat hal~!
argh...aku x boleh bawa laju..
pada Kilometer 30K sepatut nya aku sudah menukar belting
tapi lagi 200meter jer ke 30K KM
time ni la nak kene..
aku lihat sekilas di side mirror
nampak nya dier telah memecut mengejar aku..
lidah aku x putus2 membaca ayat kursi..
dan berdoa agar aku slalu dalam lindungan yang Maha Esa
sesungguh nya aku berserah segala2 nya pada Nya
" Ya Allah Ya Tuhanku, sesungguh nya Kau Maha Besar, mengetahui segala sesuatu.
Aku bermohon perlindungan pada mu dan aku x terdaya di waktu ini. Bantu la hambamu ini..Lindungi la aku.."
Bergetar suara aku bile berdoa..ya..aku sgt takut ketika ini..
xpernah aku setakut ni..hanya yg Maha Esa aku berserah segalanya..

aku masih merempit sedaya mungkin
mencilok di antara kereta2..supaya beliau sukar mengejar ku
namun die masih di belakang ku..
apa harus ku lakukan jua

sehingga di Petaling Jaya..
aku telah memecut sekuat ati dan aku memberhenti kan moto secara mengejut
penjahat itu telah terlajak ke hadapan
dan x mampu tuk memberhenti kan moto nya..
tika itu..aku sgt2 bersyukur
berjaya melepaskan diri dari musibah itu..
dek kerana terlalu bersyukur..
aku lupe tengok nombor plat moto

aku menungggang dengan perlahan
takut2 dia menanti ku di hadapan..
alhamdulillah..aku selamat sampai di pejabat..
langkah kaki longlai
muka ku pucat lesi..
ya itu yg terpamer di wajah ku
kala ini..hampir 3 jam berlalu
aku masih merasa debaran di kejar org jahat..
mengapa masih ada org2 sebegitu
aku mula resah tuk esok lusa
mana tahu dia masih menanti ku
mesti la dier dah aimed aku lame..
masakan die tahu waktu aku keluar rumah..
malah dr port klang lagi..
takut ku masih belum hilang..

Maka, dengan ini, sy mengambil keputusan
untuk mem'drift'kan kereta instead of me'rempit'

5 comments:

fara said...

Bahye nye yam!
Org tu nak ape?
Hish Hish~

Cik Yam~! said...

a'ah..sgt takut time tu fara..
org tu nek moto jugak..
sebab tu dier ikut yam rempit sesama

Big Chocosis said...

sengal tol ko nih yam!
lain kali ko tgk no dia!
bengang aku weh!sial punye jantan!
mampos cptla ko kalo btol niat jahat!
haish..marah aku nih!

sephieresophilea said...

jauhnya tmpt keje k.yam...
len x ati2 akak ek..

Cik Yam~! said...

emil: weyh..x dpt tgk der...side mirror aku gegar..aku lak mmg rabun..x pki spect lak tu

a'ah: agak jauh jugak la..dulu igt ok jer..nak dekat 3 tahun keje, x penah kene camni